Czy można jeszcze bardziej zachwycić swoje klientki? Jeżeli chodzi o budowanie dobrych relacji z klientkami, robisz to absolutnie podświadomie. Witasz swoje klientki w drzwiach, opowiadasz im o zabiegach Twojego salonu kosmetycznego i jesteś w tym naprawdę dobra. Inaczej nie zajmowała byś się tym, czym się zajmujesz i nie była byś tam, gdzie jesteś.Po co więc stawać się lepszym w komunikacji z klientami? Najważniejszym powodem jest to, że przestajesz robić coś nieświadomie, a stajesz się profesjonalistą. Możesz lepiej wykorzystać swój potencjał i co za tym idzie, zarobić więcej.
Wyobraź sobie, że dwie koleżanki zakładają salony kosmetyczne w bardzo zbliżonych lokalizacjach. Obydwie są wykształcone w swoim zawodzie, posiadają podobne doświadczenie. Z tą różnicą, że pierwsza z nich jest znacznie lepsza z zakresu wiedzy kosmetologicznej. Skończyła szkołę z wyróżnieniem i wie naprawdę dużo o kosmetykach oraz zabiegach. Druga z nich – wie na temat zabiegów trochę mniej, ale za to lepiej potrafi porozumieć się z klientami. Szybciej wzbudza ich zaufanie i zwyczajnie po ludzku jest bardziej lubiana. Klienci mówią, że ma „talent do ludzi i naprawdę ich rozumie”. Jak myślisz która z nich osiągnie większy sukces rynkowy?
Ja byłbym gotowy się założyć, że chętniej klienci będą przychodzić do tego salonu gdzie czują się lepiej. Klient jest w stanie zauważyć, że ktoś zupełnie się nie zna na kosmetologii, ale rzadko który odróżni wiedzę dwóch profesjonalistek. Dlatego często najważniejszym kryterium oceny pozostaje zbudowana relacja z klientem. To zupełnie tak, jak ze złamaną ręką przychodzisz do lekarza i każdy ortopeda zakłada gips na rękę. Z punktu widzenia klienta nie widać, który z lekarzy jest bardziej biegły w wiedzy medycznej. Po prostu wykonuje czynności, które mają pomóc i pomagają.
Tak samo Ty, witasz swoje klientki w drzwiach, opowiadacz im o zabiegach Twojego salonu… pytanie czy potrafisz być profesjonalistą w budowaniu z nimi relacji? Czy potrafisz zachwycić ich sobą?
Dzięki przedstawionym w kolejnym cyklu krótkim poradom nauczysz się tak rozpoznawać osobowość klientki, aby to właśnie ona zaufała Tobie w realizacji zabiegów i chętniej odwiedzała Cię regularnie.
Niebawem kolejna odsłona artykułu